9.9.2018 klo 22.24

..ja tästä lähtee viimeinen postaus tälle illalle...

Sosiaalista mediaa työvälineenä käyttävä johtaja on ajan tasalla, asiakkaat ja muutkin sidosryhmät löytävät yrityksen. Johtaja voi myös käyttää somea viestimiseen, joka tavoittaa sidosryhmän nopeasti ja saa oikean tiedon perille. Jos johtajalla ei ole mitään sidettä asiakkaisiin, hänellä ei ole myöskään varmaa tietoa päätöksenteon tueksi, koskien asiakkaita ja heidän tarpeitaan. Somea voidaan siis käyttää markkinointiin mutta sillä voi myös edistää edustamansa organisaation strategiaa. Olemalla esillä, johtaja on myös saavutettavissa ja tavoitettavissa sekä osoittaa avoimuutta.

Somessa on jokaisella samanlaiset mahdollisuudet viestimiseen ja voit vaikuttaa sidosryhmiin olematta sidottu aikaan ja paikkaan. Some antaa johtajalle mahdollisuuden oman johtamisosaamisen markkinointiin aika- ja kustannustehokkaasti.

Haitaksi voi muodostua liiallinen esilläolo ja otsikoissa esiintyminen, joten kannattaa miettiä miten ja missä mediassa esiintyy. Jos johtaja ei ole aito ja luonteva, hän ei saavuta haluttua sidosryhmien luottamusta, mikäli uskomme Mika Ihamuotilaa. Samoin johtajan persoonallisuuden pitää olla tasapainossa yrityksen arvojen kanssa. Somen käyttäjä voi joutua negatiiviseen kierteeseen ja lyttäyksen kohteeksi.

..öitä...